SPEKTAKEL INNAN GRYNING

 
 
När en liten feberyrande prinskorv inte sovit mer än 20
minuter i sträck på en hel natt fram till klockan 05.00 p.g.a
vaccinspruta och äntligen somnat, då tror man att det är 
någon form av komedi som utspelar sig i sovrummet när
stor prinkorv kommer inknallandes klockan 05.30 helt 
klarvaken utan någon intention alls att sova vidare.
 
Jag tänker att det är blåsningen och väntar på att 
Lennart Swahn eller möjligtvis en Renè Nyberg snart 
ska kika fram under mitt täcke mellan min svettiga karl och
mina svettiga amningsbröst. Tittar bakom gardiner och
möbelemang efter kameramän och undrar när i hundan
jag blev så känd att jag får vara med i blåsningen.
Och framför allt, vem är min mullvad som tyckte att jag
förtjänat detta?
 
De som ordnat detta hade åtmindstone hövligheten 
att sätta spektaklet i verk när min andra hälft är ledig
och kan gå upp med superpigga barn och låta mamma
smälta blåsningshistorien genom lite morgonsömn. 
 
Tack på efterhand!
 
 

Kommentera här: