UTAN NÅGRA REGLER

 
 
Jag är en riktig inredningsnörd och samlar inspiration från 
allehanda ställen så som andras hem, butiker, magasin,
naturen, internet ja överallt faktiskt. Jag är inte en inredningsnörd
till den graden att mitt hem går slaviskt i en viss stil eller med
någon röd tråd, men jag älskar att göra det trivsamt i mitt hem 
omge mig av saker jag tycker om vare sig de passar ihop eller
inte. Ett hem jag hämtar mycket inspiration från är min mammas.
Vi har relativt lika smak även om hennes går mer åt det indiska 
och mitt åt vintage. Vi har båda en fablaisse för det gamla och 
slitna, turkost, vitt, indiskt, bylsiga lapptäcken och stilleben lite
varstans utplacerat. Även hon liksom som jag struntar i inredningens
alla konster och regler och tycker det är viktigare att omge sig 
av saker som får en att må bra. 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emelie :

Måste bara säga godmorgon och säga att jag läser din blogg lite varje vecka. Jag tycker den är så mysig och det är ju tack vare din personlighet, dina kloka och tänkvärda inlägg.
Ha en alldeles underbart bra dag.

Svar: Du anar inte hur glad du gör mig Emelie!Det är sådana som du som får mig att fortstätta blogga
när det bara känns som bloggen snor energi! Kul att
få se vilka som hänger här inne också!
Ha en bra dag!
JOSEPHINE KARLSSON

2 Fotograf Annie:

Vad fint det ser ut på bilderna :)

Svar: Ja min mamma har då sannerligen ett gemytligt hem!
JOSEPHINE KARLSSON

3 Sara Ekman:

Längtar till den dag jag flyttar hemifrån o får inreda min egna lya :)

Svar: Det är riktigt kul och ett projekt som aldrig avslutas :)
JOSEPHINE KARLSSON

4 Marina:

Härliga bilder! Gillar inredningen mycket. Mysigt och med en blandning av gammalt och nytt. Snyggt :)

5 Emma:

Hihi...puss och kram och TACK...Love

6 Pernilla:

Både ditt och Emmas hem är otroligt inspirerande och stiligt.. Jag visade kort på just den dörren för Fredrik igår, den som står i hörnet i Emmas vardagsrum. Jag vill så gärna få in lite mer gammalt blandat med allt nytt.. Tycker att de behövs, båda två, för att liksom väga upp varandra.
För mycket av det ena förtar det andra.

Svar: Du får helt enkelt följa med mig på loppis snart :)
JOSEPHINE KARLSSON

7 Pernilla:

Det tänkte jag på igår faktiskt.. Att jag funderade på att föreslå just det!

8 Pernilla:

Det tänkte jag på igår faktiskt.. Att jag funderade på att föreslå just det!

Svar: Då får vi göra slag i saken!
JOSEPHINE KARLSSON

Kommentera här: