MIN NYA HELTIDSTJÄNST

 
 
Ja men igår var det ju torsdag, och i brist på annat spännande som händer 
i mitt liv just nu så tittar vi på hur en helt vanlig ospännande men ack så 
bra torsdag kan se ut. 
 
 
 
Jag började dagen med att spendera fyra timmar på vad som i folkmun kallas
jobbet men som i Tänkarmun kallas "stället där vi hämtar ut pengarna så vi 
kan köpa en uppblåsbar krokodil på sommaren". Jag bar allt annat än fotriktiga
skor för den 28:e november och Tänkarens ryggsäck eftersom jag inte är en 
väskperson och äger ca noll själv.
 
 
 
Vädret i Göteborg var väl ungefär allt man kunde önska av 28:e november. Strålande!
 
 
 
 
Innan jag tog 11:ans spårvagn mot Djurgårdsgatan och mammas ateljè hängde
jag lite med de miljoner duvor som alltid bor i Brunnsparken. 
 
 
 
I Brunnsparken var det lika mycket folk och rörelse som vanligt.
 
 
 
 
På spårvagnen spelade mannen med dragspelet som jag tycker om så mycket 
för mig och de andra resenärerna. Tyvärr hade jag inte en enda slant att ge honom. 
 
 
 
Väl framme vid det kreavtia kaoset och skaparverkstaden. 
Torsdagseftermiddagar är vanligtvis tiden då vi brukar spela in vår Podcast 
men eftersom min podcastkollega, bästa vän och mamma hade en vernissage 
att förbereda inför idag så fick vi skjuta på inspelningen till helgen. 
 
 
Så istället fick jag axla "superviktig-och-kunnig-och-konstnärlig-hur-ska-vi-
hänga-tocka-hännä-målningar-rådgivare". Ett otroligt ansvar om ni frågar mig.
 
Vad en "superviktig-och-kunnig-och-konstnärlig-hur-ska-vi-hänga-tocka-hännä-
målningar-rådgivare" gör för något? Jo men det ska jag berätta för er. 
Denne viktige person kommer till upphängningsplats, dricker upp kostnärens 
kaffe, sätter sig fåtölj och äter mat, är i vägen när tavlorna ska spikas, lämnar 
disken efter sig och tigger sedan skjuts hem till Härrydaslätten. 
Joråmensåatte, jag kan eventuellt tänka mig en heltidsanställning. 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Trees, mamma i London:

Vilka underbara bilder du tar!! älskar väskan me skorna, och ljusen speciellt :)

Svar: TAck så mycket!
JOSEPHINE KARLSSON

2 Thegra:

Låter som en skön torsdag med flera viktiga insikter. :)

Kommentera här: