DEN RÄTTVISA FÖRDELNINGEN

 
 
Som förmodligen ingen gått miste om har årets bokmässa i Göteborg gått av stapeln
på Svenska mässan i helgen. Så jag tänkte att det vore på tiden att jag gjorde mitt 
första besök på detta omåttligt populära event. Så jag jag gjorde uträkningen att 
den mest rättvisa fördelningen var att jag lämnade en boreliasmittad pappa ensam 
med två sjuka barn och jag utan barn, bananmutor, våtservetter, tjat i öronen, blöjor,
vagn, små ben med massa spring i och öron helt utan lyssningsförmåga skulle få åka 
själv denna soliga dag. Helt rättvist beslut om ni frågar mig, och i den här bloggen 
frågar vi ju bara mig. 
 
Så med kameran i väskan och dess kompatibla batteri i laddaren hemma (och det är inte 
första gången jag gör detta smarta drag, förmodligen inte sista heller) sällskapade jag 
med mina föräldrar genom folkmassor, böcker och suckanden och flåsanden i nacken.
Jag inspirerades av veggomat, köptebåde roliga och inspirerade böcker, fick i mig ett
glas vin och tittade på när Hannah & Amanda flamsade och lagade mat. 
 
 
Mässans bästa: Att få vara lite vuxen
Mässans sämsta: Att vi inte fattat att det bara var på
söndagar alla föredrag ingår i biljetten och gick därför inte på ett enda sådant. 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofia:

Söt bild :-)

2 yasmine modell mamma och fru:

fin bild kul med bokmässa

3 Karolin:

Alltså vilken glädje i bilden :D. Love it.

Kommentera här: