MED FEL HJÄRNHALVA

 
 
 
 
Jag vill absolut påstå att jag gjort lättare saker än att börja snickra tavelvägg mitt i natten. 
En kan ju undra vad en tänkte med när en var uppe till 00.34 och när en visste att en klockan
06.07 skulle vara tvungen att vara uppe och värja en "jag-vill-åka-till-förskolan-i-min-nya-
spindelmannendräkt"- situation. Förmodligen med den vänstra hjärnhalvan som är känd 
för att vara den kreativa men uppenbarligen inte den smarta. 
 
 
 
 
 
Så i Vita huset har väggarna här genomgått en smärre rokad och på golven finns spår av 
jord efter mina byten av krukor till de hösttrötta pelargonerna som skett inomhus i brist
på tålamod och min totala oförmåga att kunna värja mig själv och mina blomeskapader
tills dagsljuset är tillbaka. Men jag har inte tid och lust att eliminera jordspåren, jag har 
fullt upp med trevligare saker. Som att sitta i timmar i mörkret och titta på lyckliga
bröllopspar och minnas sommarens all kärlek jag förevigat och prata med mig själv om
små justeringar. Ja en helt vanlig arbetsdag helt enkelt.  
 

Kommentarer:

1 Jessica:

Tjusigt :) Har också funderat på en tavelvägg men kan lixom inte bestämma mig för vilken vägg hehe

2 Anna-Carin Fridlund:

Blev så fint! Man jobbar så bra när man får pyssla fram o tebax heeelt ostört! ;)

Kommentera här: