ETT LEDSAMT SLUT

 
 
 
Julfestligheterna börjar klinga av och de flesta vittnar om en lättnad och avslappnad känsla som infinner
sig i kroppen. För mig är det precis tvärt om när juldagen visar sig i almanackan. Precis som de flesta
andra har en dag om året när en på förhand vet att tomheten kommer infinna sig, kanske kan det sista
dagen på semestern eller nyårsdagen, är juldagen just den dagen för mig. Juldagen är just den dagen på
året jag alltid känner mig lite tom, ledsen och ångestfylld. Allt det där fantastiska med julen är överspelat
och jag tänker alltid "jaha, och nu då?". Känslan är visserligen överspelad ganska snabbt och de efterföljande
dagarna ägnar jag inte många tankar åt den överspelade julen och känslan av "jaha, vad ska hända nu då?"
övergår till ett funderande och planerande av hur jag ska göra januari och februari så bra  och roliga som möjligt.
Januari och februari, de två månaderna jag tycker är allra mörkast och då jag känner mig som mest olevande.
 
Men jag ska göra det bra, januari och februari, vi ska bli bättre vänner är vi någonsin varit.
 
 
Har ni just någon dag lite extra fylld av tomhet på året,
någon dag ni vet på förhand känns lite jobbigare än andra?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Förstår precis känslan! För mig inträffar det de dagar då jag haft mina älskade pojkar och deras familjer hos mig och de skall åka hem till sitt igen. Det blir ett stort hål inom mig. Så jobbigt!
Tiden innan de kommer är så mycket bättre med känslan man har av lycka över att de skall komma och allt man gör iordning för att vi skall ha det mysigt. Så kommer den där morgonen när man vet att ikväll är vi själva igen. Då tänker man precis som du säger, och nu då.....och klumpen i magen växer sig större och större. Livets gång men går aldrig att vänja sig vid tyvärr.
God fortsättning på er i Härryda. Kramar till er <3

2 Sara:

Åh jag förstår precis din känsla! Idag är exakt en sån dag! Dagen efter annandagen. Det finns liksom inget som "sitter ihop" med julen idag, som juldagen och annandag jul. Idag är liksom bara den 27 dec. Julen är min bästa tid på året och försöker njuta varenda dag men just den 27 så kommer den här tomhetskänslan! Dock sa jag precis till min sambo att det är just dagarna efter julafton fram till nyårsdagen som vi verkligen måste ta till vara på. Det är ju då som vi får frossa loss i det resterande julgodiset, äta skinkmackor och kolla på gamla klassiska filmer på teven som vi redan sett 20 ggr. Pepp pepp på att skapa nya traditioner som varar under mellandagarna också!
Tack för en fantastisk blogg!

Svar: Tack för din fina respons!<3
JOSEPHINE FOTO

Kommentera här: