FÖRUT GRÄT JAG, IDAG SJUNGER JAG

 
 
 
Jag förälskade mig i Göteborg väldigt snabbt efter att jag flyttade mitt liv hit. 
Staden välkomnade mig med öppna armar. Men jag minns fortfarande så 
väldigt starkt den ensamhet som slog mig väldigt hårt i början. Jag grät på 
kvällarna och kände mig så otroligt liten på jorden. Ja mindre än de ynka 
157 cm jag annars får hålla tilgodo med på jordskorpan. Men aldrig någonsin
övervägde jag att ta mig tillbaka till hembygden, inte en enda gång. 
 
Och idag är jag så glad för alla de människor jag fått möta i den här staden 
och på den arbetsplats jag hamnade på. Några av de finaste människor jag vet 
och som ligger nära mitt hjärta har jag hittat precis här. Det är precis de här 
människorna som gör mig så rik idag, människorna och tiden. Tiden med 
människorna. Gemenskapen. 
 
De sånger de får mitt hjärta att sjunga idag, var värt varenda spilld tår!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Isabelle:

Så fin text, och jättefina bilder!

2 Anonym:

Du är så otroligt duktig på att skriva, går rätt in i hjärtat! Kärlek yasmine

Kommentera här: