STUNDER VI KOMMER MINNAS

 
 
 
Det var en av de sista dagarna i Mars. Du var glad över att äntligen få byta mössan 
mot din hatt som legat på hyllan i månader och jag var glad över att jag fick dela 
solen med dig. Jag funderade på allt som är så himla mycket mindre värt än dig 
och du funderade förmodligen på dinosaurier, glassar och hur många stenar som 
fick plats i din ficka. Vi kom på oss med att stå mitt i ett hav av vår. Av årets första
tussilagohav. Du ville plocka och jag ville plocka med dig. Och jag visste att av alla 
stunder i livet kommer denna vara en jag kommer minnas för alltid. Och jag vet, att 
när du blir vuxen och skaffar familj och sitter i soffan och gråter med dina barn när
Lillefots mamma dör och när du torkar ketchupsmörjd spagetti från den vita
bröstpanelen, då när du blivit så stor så kommer du minnas den här stunden lika
väl som jag. Jag vet det nu.
 
 
 

Kommentarer:

1 Gisan:

Vilken kärlek <3

2 Emma:

<3

3 Anonym:

Så fint!

4 Tess:

Otroligt härliga bilder! :) Kram

5 biggeros:

Vilken djup och fin dikt. Helt underbar. Mysiga bilder,kram

Svar: Tack <3
JOSEPHINE KARLSSON

6 Pernilla:

Verkligen magiskt!

Kommentera här: