KANSKE VAR DET IGÅR DET HÄNDE

 
 
Det här var en dag när jag kände mig fräsch och levande. 
 
 
 
 
 
Idag är en dag när svettproduktionen gått över alla gränser jag trodde var möjlig och känslan 
istället är högst döende. När febern nästlat sig in på den tredje dagen skalar Långe mannen 
apelsiner åt mig och lägger på fat, frågar hur jag mår och tar med sig Tänkaren och Silverpojken
på äventyr för att huset ska bli tyst. Jag ser att utanför fönstret har hösten nu tagit fart på riktigt 
och jag har nu all tid i världen att från sängen uppmärksamma när de gula löven faller från trädet
på vår bakgård som vi aldrig riktigt lyckats klura ut vilken sort det är. 
 
 
 
 
 
Och kanske var det igår hösten tog fart på riktigt. Igår när huset var allt annat än tyst och apelsinerna
inte serverades färdigskalade på fat. Vildvittrorna röstade enhälligt nej till mitt förslag att ligga i sängen
och hålla om varandra och säga snälla ord och tyckte istället att slänga sönder ljuslyktor i golvet,
hoppa i soffan och cykla till lekparken var mer passande aktiviteter. Så vad gör inte en vildvittersmamma 
som vet att konflikterna i regel minimeras utomhus? Jo hon cyklar till lekparken med en treo i kroppen 
och svetten rinnandes i ansiktet och puttar och puttar fart på de där gungorna tills Tänkaren kommer 
på den otroligt briljanta idèn att gå hem och göra höstens första brasa och koka varm choklad. 
 
 
Det är höst på riktigt nu. Och jag svettas, självömkar och är glad att
Långe mannen skalar mina apelsiner och lägger på fat. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Robex Lundgren:

snyggt

2 Amanda:

Jätte fina bilder!! :)

3 Kristin:

Älskar dina bilder, vad heter din kamera och vilket objektiv använder du dig av mest? kram

Svar: Jag hankar runt hemma och på fotograferingar med en sliten gammal eos 50D, funkar fin fint:) 50mm F/1,4 är favoriten på.
JOSEPHINE FOTO

4 FrökenTV, bloggen om tv och film:

Vad fina bilder

Svar: Tack kära du<3
JOSEPHINE FOTO

5 Elina:

Gillar fotona! Du var riktigt fin :)

Svar: Tack så mycket Elina!
JOSEPHINE FOTO

6 Caroline:

Fantastisk hårfärg! Och du är riktigt fin! :)

Svar: Tack så mycket<3
JOSEPHINE FOTO

Kommentera här: