SAMMA KÄNSLA

 
 
 
Kände ni samma som jag när ni vaknade?
 
Kände ni att hela luften vibrerade av moder natur som viskade "nu vänner bjuder jag 
upp till den sista sommardansen, så låt oss göra det tillsammans med bravur"?
Kände ni hur sommarens ändå ganska positiva sommarslutsvemodighet intog hela 
kroppen och ni blev lite extra lugna?
 
Ja då kände ni inte samma som mig.
Jag hade mer en känsla av "ta mig här ifrån" när jag vaknade av små människor 
som satt på min kropp och fick utbrott över att de inte fick äta chips till frukost 
trots att chirre inte ens liggar på vedebörandes lista över göttiga saker. 
 
 
Men kanske är det den sista sommardagen. 
Så jag tänker att det är lika bra att tillbringa den på en filt i solen med älskade
människor, fisljummen kikärtsgryta och mängder av fika. Finare sommardag går
förmodligen inte att frambringa. 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Lilly:

Kände mer att trist att sommaren är över, men samtidigt måste den ta slut någon gång. Skönt att komma åter till rutiner och mysigt med höst. <3

Kommentera här: