I SAMMA GAMLA, I NYTT LJUS

 
 
 
 
 
Torsdag morgon och jag vaknar i ensamhet, tänder ljus i mitt lilla men ack mitt egna hem.
Jag drar en borste genom mitt knallröda hår, sticker fötterna i samma gamla slitna kängor
och sätter de lika slitna gamla hörlurarna som Långe mannen för länge 
sedan omsorgsfullt gjort personliga till mig. 

 
Och medan jag hastar ut för att möta samma gamla buss och säga hej till 
ännu en dag att slita de där gamla kängorna och lurarna så inser jag att jag
inte möter den i mörker. Klockan är 07 och jag möter dagen i ljus. 
 
Och jag tänker tyst för mig själv, nu händer det. Nu kommer våren. 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jessica Karlsson:

Ja, nästan så man kan börja känna doften av vår du vet den där inte alltid så härliga doften men dock doften av vår :)

Kommentera här: