TÄNK, VAD JAG SKAPADE

 
 
 
Funderar ni ofta på hur ni blev ni? Hur ni är där ni är idag? Hur summan av alla era val,
ert arv, era gener, era omständigheter, er miljö gjort er till det är ni nu och tagit er dit fram?
 
Jag funderar alltid över det när jag är som lyckligast, när jag känner mig tacksam. 
Ja för tänk att jag fick uppfylla min dröm om att få barn och dessutom göra det tillsammans
med någon som tar fram det bästa ur mig. Tänk att jag fick träffa så många roliga, kloka, 
varma, snälla, omtänksamma, smarta och fantastiska människor på vägen hit. Tänk att 
jag blev den där bleka och korta dalkullan som gillar chips, rödvin och ost och som 
dessutom fick privilegiet att kunna köpa min egen ost. Min egen ost som jag äter i 
mitt eget varma hem vid mitt eget köksbord. Jag har fått möjligheten att kunna köpa 
mitt eget rödvin, hälla upp mitt glas i tystnad när mina tre underverk sover och stå vid
min egen diskbänk och dricka det medan jag tittar ut genom fönstret på grannar som 
tar kvällspromenaden med hunden. Tänk att jag fick förmånen att växa upp i en familj 
där människovärde premierades före pengavärde. Tänk att jag är och alltid varit frisk 
och med enkelhet haft tillgång till ett förvärvsarbete. Tänk att jag blev kvinna och
lärde mig uppskatta mitt eget värder och tänk att jag har förmånen att var att vara
medborgare i ett land där jag med betalt får vara hemma med mina barn. Tänk att
jag har fri tillgång till kramar varje dag och tänk att jag, just jag, har skapat mig
allt det vackra och allt det mindre vackra jag har idag. Att både solen och alla 
sprickor är ett resultat av, ja....mig. 
 
 
Tänk. 
Tänker ni?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Liene Svärd:

Vackra bilder :) och så fin text.

2 Pernilla :

Ja, tänk så rika vi är ❤

3 Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan:

Woow, vilket fint inlägg! :)

Svar: Tack Veronica <3
JOSEPHINE FOTO

4 Tess:

Ja, det är helt fantastiskt faktiskt. Att det finns så många människor på jorden och lika många variationer. Ingen är den andra lik. Att man blev just så som man blev och hur man fortsätter utvecklas... riktigt intressant och fascinerande :-)

Svar: Ja men eller hur? Så fint på något sätt.
JOSEPHINE FOTO

5 J:

http://inredningsvis.se/inspiration-lantligt-kok-med-fargad-krydda/

Ditt kök? :)

Svar: Ja det var det ju:)
Det var dock längesedan det såg ut så.
JOSEPHINE FOTO

6 my:

Superfina bilder :D

7 william:

fina bilder:D

8 kaarroolina:

Hej! Checka in min blogg och youtubekanal: http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=MultiKamy1 som handlar om min vardag, skönhet och tips o trix♥

9 MADDISENJ.SE:

Underbara bilder och härlig text!

Kommentera här: