EN SYMBOL FÖR LIV

 
 
 
 
Ja det är ju som sagt inte bara målet som är målet på alla dessa utflykter där vi 
flänger fram i fullpackade bilar på landsvägarna. Det är hela äventyret. Som att 
stanna vid varje liten handskriven vägskylt med "loppis" skrivet på eller slinka in i
någon hemtrevlig gårdsbutik. Eller som igår, att få besöka en ytterst liten men
trivsam keramikverkstad mitt ute på landsorten. 
 
 
 
 
 
 
 
Vi förälskade oss både i kvinnan som hade verkstaden och de här fantastisk handgjorda
halsbanden i keramik som är rakubrända. Och mamma ja hon köpte ett till sig själv och 
ett till mig i förlossningspresent. En hjärtesymbol att bära nära hjärtat för att jag ska ge
liv till en ny liten människa på tisdag. Och hon med en hjärtesymbol nära sitt hjärta, hon
som gav mig liv för snart 27 år sedan. Jag kan inte tänka mig någron finare present. 
 
 
 
 
 
 
Och det är något alldeles speciellt att få bära något runt halsen som någon annan lagt sin 
tid, kärlek och konstnärlig själ. Något handgjort och unikt som bara hänger runt min hals. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Pirjo Brandenstam:

Härliga bilder som alltid! Ni är nog ganska lika du och din mamma. Ser ut som att ni trivs som fiskarna i vattnet :)
Ha en fortsatt fin lördag :)

Kommentera här: