REGNDROPPARS GLANS



Någon som vakar över oss där uppe var så vänlig och gav oss regn igen, och 
som jag älskar det. Det verkar som att jag just nu är omättlig på de där 
regndagarna. Kanske för att det passar mitt för tillfället lugna sinne. Allt runt om
oss framställer sig så ofantligt stilla i regndroppars glans. 





Så vi håller oss inomhus och ägnar oss åt det där vi kallar livet, det vanliga och 
vardagliga men ack så vackra. Jag älskar det där vanliga nog just för att det
aldrig ställer några större krav på mig, 
men trots det så kan jag göra det just så
fantastiskt jag vill. 


Det är måndag, stilla och precis sådär kravlöst som jag älskar. Och jag hoppas
ni tar hand om er där ute i regndroppars glans. 







Kommentarer:

1 corneliaeriksson.blogg.se:

Tycker också det är hemskt mysigt med regniga dagar. Men i morse var jag ute och gick i 1,5 timme och jag är ännu inte varm. Det var sådant väder så det känns som allt det gråkalla går rakt in i skelettet och fyller kroppen med en känsla av att aldrig någonsin kunna bli varm igen.

I övrigt, otroligt mysig soffhörna på bilden!!

2 mej:

vilket härligt paraply! :)

3 Pirjo Brandestam :

Jag blir alltid lika glad av dina texter och bilder på ditt underbara hem. T.o.m jag som avskyr regn blir på gott humör när jag ser ditt färgstarka och glada paraply :)

Kommentera här: