SÅ STILLA

 
 
 
Det är så stilla nu.
Vi börjar packa väskor inför en resa mot Dalarna på torsdag och ser hur björkriset i köket slår ut. 
Silverpojken målar gubbar på papper på löpande band som jag åååhhh oooohhhh:ar åt och han
hjälper mig att laga fisksoppa med saffran som mitt gravida jag inte alls tycker är särskilt gott. 
Tänkaren sitter i fönstret och uppdaterar oss alla om väderleken och jag lättnadssuckar ibland över
att det nu är mindre en tre månaderkvar tills vår lilla kompis kommer till oss. Jag funderar över när 
det där brevet om datumet när vi ska få komma och plocka ut hen ska komma trots att jag egentligen
vet att det är långt kvar. 
 
Men ändå.
Det är så stilla nu.
Och på torsdag åker vi 40 mil med fullpackad bil till min hembyggd. 
Det är fint nu. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emma :

Ka det är sannerligen fint nu

Kommentera här: