NI SÄGER "MORMOR PÅ CRACK" OCH DET ÄR PRECIS VAD JAG SÄGER

 
 
Du kom som en storm in i mitt liv. Så självklar och så levande. 
Jag visste att det skulle bli du och jag som skulle nöta på varandra,
älska varandra. Jag ska fisa i dig, sitta på dig när vi tillsammans 
bevandrar oss i högklassika serier i stearinljusken om kvällarna
och varsamt fråga "förlåt, hur gick det?" när jag spiller kaffe på dig. 
Jag visste omedelbart att det för alltid var du och jag som skulle 
bida alla de dagar vi kallar våra åt varandra.  
 
Eller tills jag tröttnat på dig och ger bort dig till mamma men....
 
Fåtöljen, jag älskar dig för alltid!
Oavsett vad någon annan vill få dig att tro. 
 
 
 
Och förresten, det är många som undrar över filten förut. 
Den har min farmor gjort och den är sliten med hälsan 
och håller på att falla sönder. Men skam den som ger sig. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: