JOBBIGT PÅ JOBBET

 
 
Det är nästan en omöjlighet när en är hemma med bebis och större barn en tid att inte 
hamna i tillvaron iklädd raggsockor och noppriga bomullstights som mest bara handlar
om storleken på lutande tornet i pisa i tvättstugan och vad som finns i kylskåpet. 
En tillvaro som jag tror många är rädda för när de blir föräldrar första gången, rädda 
för att det där är allt livet kommer handla om nu och föralltid. Så här en bit in på tredje 
omgången så kan jag verkligen fortfarande omfamna just den där tillvaron. Kanske för
att jag vet att den är övergående. Och ganska så snabbt dessutom. Jag vet ju att jag 
ändå snart sitter på någon halvhjärtad after work med en blaskig öl (ja det där har ju
också sin charm) och längtar hem till raggsockorna. Jag vet ju att jag snart sitter i lite
för åtsittande kläder i kontorsstol och pratar om 3-fikat med kollegor. Jag vet ju att det 
inte står på förrän jag har flera bussresor per dag i ensamhet med andra vilsna själar 
på väg någonstans i livet. Det går så fort och jag älskar att livet för en stund bara 
handlar om pärlfigurer och vad jag ska äta i soffan när barnen somnat för att sedan
själv somna en minut senare. 
 
Men såklart är det ju skitjobbigt ibland, precis som det kan vara på ett arbete också.
Herregud så många gånger jag bara skulle vilja sjukanmäla mig från mina barn med 
en karensdag och 80% betalt resten av veckan. Tänk så många gånger jag bara vill 
springa ut genom dörren i en enda rörelse och aldrig komma tillbaka. Dagar då det 
enda jag fantiserar om är mitt medelålders liv i ensamhet i ett slitet torp i utkanten av
en by där jag odlar, har en katt, läser och skriver böcker, klär mig i luftiga tunikor med
blommiga mönster och gummistövlar och skapar vaginakonst. 
 
Men i slutet av dagen, när allt kommer omkring så vill jag ändå aldrig byta med 
någon annan. Då är jag så glad att jag hamnade precis där jag är just nu och för
att jag har förmånen att vara med mina barn som driver mig till vansinne orimligt
ofta. Vilken jävla tur att jag inte kan måla något ens i närheten av en snippa.  
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sofie:

Så fint skrivet. Kan verkligen relatera.

2 Pernilla :

Igenkänningsfaktorn är otroligt hög. På pricken ❤

3 BarryChews:

Sure. And I came across it. Let's discuss this issue. Here or in PM.
China and France participate in expressed dissatisfaction with the new defense contract between the Merged States, the Allied Area and Australia - although also in behalf of divergent reasons. Beijing in answer wants to touch the Asia-Pacific Business Pact.
More newsflash here website

4 freeforyouservices.org:

My coder is trying to persuade me to move to .net
from PHP. I have always disliked the idea because
of the costs. But he's tryiong none the less.
I've been using Movable-type on several websites for about a year
and am concerned about switching to another platform.

I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way I can import all
my wordpress content into it? Any kind of help would be greatly
appreciated!

5 good excuses to ask for money:

This text is invaluable. When can I find out more?

Kommentera här: