HEJ DÅ JANUARI!

 
 
 
 
Januari försvann i ett ögonblick och jag hann inte alls reflektera över att den varken kom eller gick. 
Gott så nog för annars är januari och februari de månader som lätt dra ner mig och smittar av sig 
lite med sitt mörker. Det har alltid känts som en period mitt emellan som mest är svår att definiera. 
Men i år, hujedamej så den rusade utan vidare mörkerdykning. 
 
Men februari har vi kvar, och ja till och med den ser jag fram emot innan vårfåglarna 
tar fart på marskanten. Och en vet ju aldrig vad februari ger ändå. Vilket fall som helst 
planerar jag att piffa upp den på bästa sätt. 
 
Som t.ex. med att
* bjuda älskade människor på mat
 * köpa tunikor på loppis som jag känner mig som en gudinna i och ta kort på mig själv i skogen där
allt är tyst och stilla (ja men som vanligt så har jag en uppsjö av egocentriska och otroligt naturliga
skogsbilder att bjuda, jajaja lugna er jag ska så småning om stilla ert begär av "rödhårig trebarnsmamma
 
som tar kort på sig själv bakom grenar") 
* äta chips
* kramas
* se familjefilmer i en hög under duntäcken i insutten Ektorpsoffa
* hålla händerna runt varma kaffekoppar
* ha ensamdisko om kvällarna när Långe mannen jobbar natt
* göra kvällsmackor och te min långe skäggiga
* promenera
* bära läppstift
* googla goda recept jag aldrig kommer laga
* dricka rödvin
* bada varmt
* stå i fönstret och se på när vildvittrorna bråkar på gården om bästa bandyklubban och 
tänka att fy bubblan vad tacksam jag är för allt ändå
* sova länge på morgonen, HAHAHAHAHAHAHAHAHA
* titta på alla olästa böcker i bokhyllan och tänka att jag på momangen ska börja med en
ny för att sedan bestämma att imorgon är en bättre dag att bita tag i en
* gå på teater och föreläsningar
*spela badminton
 
 
 
Vad gör ni i februari vänner?
 

Kommentarer:

1 Karro och King :):

Visst försvann januari en en väldig fart?! :)

Svar: Sannerligen!
PRALIN JOSEPHINE

Kommentera här: