PÅMINNELSE OM LIVETS SEGEL

 
 
 
 
 
Hela trädgården står i blom nu, och jag hann hem till Schersminens blomning.
Jag njuter till fullo för jag vet att om en vecka är det över. Två snabba veckor
sedan vet jag att det är över. Och såklart handlar det inte så mycket om en 
överblommad buske utan om något annat. Efter ett antal år med min favoritbuske 
på gården har den kommit och symboliserat tiden. Den snabba, lika snabbt 
förbi som en utslgen blomma. Varje år när jag ser de små gröna knopparna 
börja spricka upp så får jag lite lättare att andas och lite svårare att andas. 
Lite lättare för att den är så enkelt vacker och för att doften kan mäta sig
med nyöppnat kaffepaket och nybadad barnnacke. Men också lite svårare,
för snart är det över. Få saker påminner mig om hur snabbt två veckor av 
livet seglar förbi. 
 
 

Kommentera här: