DAGEN FÖRE DAGEN

 
 
 
 
Ja men det är väl kanske det fina med september. 
Ni vet. En eldar, slåss om filtarna i soffan och tar på sig raggsockor en dag. 
För att sedan sporta svettmustach och undra var en lagt jeansshortsen.
 
Och imorgon är det min födelsedag. 
 
 
 
 
 
 
Men det är så fint nu. 
Jag sofflocksfolisoferar över vilket bra år det ska bli, längtar till bokmässan, äter chips till
lunch och tittar på djävulsdansen när barnen är i skolor eller sover och plockar fina höstiga
gratulationskort från min mormor i brevlådan. Tack mormor!
 
 
 
 
Jag blir påmind om hur det är att ha en ettåring. Ja men ni vet, aldrig stilla.
Trots att det verkar som att jag inte fick den vilda varianten från bebisfabriken 
så är en liksom hela tiden på sin vakt. Snart har han klättrat upp i en soffan, hittat 
en penna, skurat med toaborsten eller huggit in på någon rutten banan han hittat i 
en skolväska. Ah herregud så söt han är. 
 
Men jo. 
Det är rätt fint nu hörni. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: