HEJ HEJ LÖRDAG

 
 
 
 
Det finns två saker som jag och min mamma gör tillsammans varje år. På våren går stapeln
av megaloppisen i Majorna och den missar vi inte för något i världen. Jag gick till och med 
dagen innan jag skulle föda Silvris med kejsarsnitt. I september är det bokmässa i stan och 
vi är alltid där. Varje sista lördag i september vandrar vi lyckliga hem med trötta fötter, 
sinnen fulla med intryck, ett glas rödvin i blodet och en trave böcker vi kanske läser hälften
av. Och vad är det för dag idag vänner? Jo det är såklart den där sista lördagen i september. 
 
 
 
 
 
 
 
Och att jag dessutom får sippa morgonkaffe och måla läppstift utanför linjerna vid köksbordet
helt ensam i huset innan jag vandrar med pirr i kroppen mot bussen som tar mig in till stan för
en heldag på Svenska mässan gör eventuellt inte dagen sämre. 
 
Att Långe mannen fick åka iväg klockan 07.00 från gården ensam med tre barn på
fotbollscup gör förmodligen hans det. 
 
Anyhow, 
hejrå!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: