VECKOFAVORIT

 
 
 
 
Tisdagar alltså. 
 
Tisdagar är verkligen en av mina favoritdagar. På tisdagar är båda de stora barnen borta till 
14.00 (om inte Silverpojken som inte går i skolan än väljer att vara hemma) och den dagen i 
veckan som jag hinner känna att jag får en riktig paus. En tisdag som idag är dessutom snäppet
ännu bättre när Långa mannen är ledig och går upp med alla tre barnen eftersom min nattsömn 
tillsammans med Lille Glader fortfarande inte är något jag skryter högt om. Lille Glader är ju 
såklart med hemma men han sover oftast en lång stund och är ingen större utmaning i form 
av tjat, konflikthantering, öron som inte lyssnar o.s.v. Första året med Lilla Glader hade jag 
Silverpojken hemma den största delen av tiden eftersom jag hade möjlighet och ville ta vara på
tiden även med honom. Detta år accepterade jag att jag inte lever i bondesamhälle tillsammans
med fler generationer (vilken dröm alltså) som kan hjälpas åt och att jag helt enkelt inte orkar 
och behöver en paus. Gott nog så och det var ju fint att vi fick lite extra tid tillsammans i ett
år åtminstone. 
 
 
 
Så tisdagar alltså.
Plats för en liten paus. En extra kopp kaffe. En lånad bok som är briljant hittils. 
Framför allt den där lilla och ack så viktiga tiden av absolut ingenting. 
 
 
Vad gör ni på tisdagar?
Vilken er favoritdag?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 spinkfinger:

Du har så fint hemma och du är så fin :) kram

Svar: Tack Anneli! Kram.
PRALIN JOSEPHINE

Kommentera här: