BAKPOTATISSKIVOR

 
 
Jag älskar mat. Jag älskar att handla mat, jag älskar att laga mat
(obs! om jag får vara ifred), jag älskar att äta mat, jag älskar att fota
mat, jag älskar att lukta på mat, jag älskar att prata om mat, jag älskar
att titta på mat och jag älskar att umgås över mat. Jag. Älskar: Mat.
 
Men som tvåbarnsmamma finns sällan varken tiden eller orken att läsa 
matbloggar och googla recept. Men jag låter mig ofta inspireras av mat
jag blir bjuden på av vänner och familj. I synnerhet en speciell vän som
aldrig gör mig besviken med sina middagar. Så jag bjuder här ett litet lätt
recept inspirerat just denne vän och som tenderar att göra succè varje
gång det bjuds. Perfekt för dig som tröttnat på pommes, klyftor, gratäng
eller färskpotatis till grillningen. Eller för dig om helt enkelt tycker att det
ser riktigt gott ut.  
 
 
Du behöver till 4 personer:
 
3-4 bakpotatisar
Vitlöksolja
Salt
Peppar
Färsk timjan
 
 
Skär bakpotatisar i ca 1 cm tjocka skivor. Pensla med vitlöksolja
och lägg på ett bakplåtspapper. Salta, peppra och klipp lite timjan 
över skivorna. Kör i ugnen på ca 200 grader tills de får en lagom 
gyllenbrun färg. Servera!
 

Hur lätt? Ja jag sa ju det.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 ninja:

Låter riktigt gott! :)

2 Anna-Carin Fridlund:

Perfekt tips! Det skall jag prova

3 michaela ♥:

mmm..underbart!

4 Anonym:

Vilket toppentips! Det får vi ta och testa till helgen! Undrar just om det skulle gå att grilla dem?

Kommentera här: