I FÖRRGÅR VAR DET FREDAG

 
I förrgår var det fredag och vi vaknade till mer sol än vad vi sammanlagt blivit 
bortskämda med de senaste månaderna.
 
 
 
 
Mitt enda frukostsällskap blev lökarna som snart knoppar eftersom familjen 
skämde bort mamma med lite sovmorgon och inmundigade sin frukost flera
timmar tidigare.
 
 
 
 
De befann sig sedan länge i rabatterna och beställde kaffe och choklad i solen. 
 
 
 
 
Den här tycker jag väldigt mycket om. 
 
 
 
 
Någon annan jag tycker väldigt mycket om kom på motorcykel för att ligga 
och vältra sig i våra rabatter. 
 
Och mitt i solkatter som kastades på spadtag och kinder kom någon jag känner
mycket väl på att hon ville ha ett bord av gamla skruttiga brädor. Så de där två 
jag tycker väldigt mycket om kastade sig såklart i bilen för att åka till vårt hemliga 
skruttbräde-ställe för att samla virke. Vi andra vi kastade oss med.
 
 
 
 
Jag och Tänkaren hittade väl på plats ett hav av de här gula kungligheterna. 
 
 
 
 
 
Så vi dansade runt i havet och pekade mellan varven ut precis vilka brädor som var perfekta. 
 
 
 
 
Så småning om kom den här också väldigt omtyckta farandes till Vita huset. 
 
 
 
 
 
Så många människor jag tycker om i en och samma upplösning av 640x960.
 
 
 
 
Och så konstaterade jag att den här blivit alldeles för stor helt utan mitt godkännande. 
 
 
 
 
 
Vi hängde vid sjön och jag och Tänkaren råkade eventuellt doppa våra fötter 
trots att mormor strängt förbjöd oss. 
 
 
 
Och resten mina vänner. Det är skrivet i sol, hämtmat, jord under
naglarna och otaliga koppar kaffe i trädgården med solsken i blick.
 
 

Kommentarer:

1 Gisan:

Så vackert både skrivet och fotat <3

2 Anna-Carin :

Åh vad härliga bilder på härliga personer!

3 Anonym:

Vilken lycka att få ha varandra så nära!

4 Emma:

Tack...för värmen som du påminner om uppstod vid vår fina vårdag tillsammans. Herregud vad jag älskar er och vad jag tackar mig själv för att jag valde att bo när er även om det innebar en flytt 42 mil från tryggheten...VIKTIGT PÅ RIKTIGT...vackra människor
(men man ska inte bada fötterna i sjön i mars...haha)

Kommentera här: