ALLT DET DÄR SOM KÄNNS BEKANT

 
 
Jag väntar idag. Väntar på att tre dagar av tillsammanstid ska starta bortsett från ett 
snabbt jobb på söndag. Och tillsammanstid är ju inte densamma utan den där skäggige
som vi tycker om så mycket om och som är den bästa målvakten vi har eftersom han
täcker hela målet i vår trädgård. Jag går runt i de tunnaste haremsbyxorna, så tunna och
lätta att jag ibland får kika ner för att se så jag inte går runt och visar mig i den halva 
födelsekostymen av den tomma känslan. Jag vattnar hela trädgårdens grödor och det 
nya gräset som Långe mannen så omsorgsfullt lagt sin energi på de senaste veckorna.
Men mest väntar vi, som tillfälliga målvakter väntar vi på den bästa som ska svänga in 
med ett leende genom rutan på gården och fråga om han får vara med och vattna och 
om det inte är hans tur att vakta målet. Allt det där som känns så bekant.
 
Men det är många timmar kvar.
Så vi väntar. I målet, i rabatterna och i de obefintliga haremsbyxorna.
 
 
 
 
 
 
Och Silverpojken han väntar, väntar på att under morgondagen få kalasigt besök 
av människor vi alla tycker om och berätta med två små krokiga fingrar som tar 
ca 15 sekunder att fälla upp att han nu minsann fyllt "dåååå ååå". Och tills dess 
håller han sig sysselsatt med annat. 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emma :

Underbara krönika som platsar i den bästa av magasin. Jag äälskar ditt sätt att förmedla, dela med dig och ge till oss läsare. Och så bilderna på det. Love it <3

2 Emma :

Underbara krönika som platsar i den bästa av magasin. Jag äälskar ditt sätt att förmedla, dela med dig och ge till oss läsare. Och så bilderna på det. Love it <3

3 Gisan:

Livsglädje och kärlek i sin finaste form...

4 Jessica:

Galet fina bilder :)

Kommentera här: