EN RÄDDAD TISDAG

 
 
Ni vet ibland vaknar en bara och ser skit. 
Det kalla kaffet, smutsiga golvet, jobbiga barnen, arga mamman, ångern över den höjda rösten
o.s.v.
 
 
Och hur botar en det bäst?
(Ja förutom med ost)
 
 
 
 
 
 
Jo skogen såklart. 
 
 
 
 
 
Vi snörde på oss skorna, jag och Silverpojken.
 
 
 
 
 
Han tyckte det var en hattdag. 
 
 
 
 
 
 
Bra inititativ tyckte jag.
 
 
 
 
 
 
Vi hade sällskap. 
 
 
 
 
 
 
Alla vill ju ha vagn och bebis såklart. 
 
 
 
 
 
Vi hittade det blå guldet!
 
 
 
 
 
 
Hej, Silverpojken heter jag. Jag är inte alltid glad. 
Framför allt så är jag en del arg just nu. 
Sa jag att jag är tre år och dessutom nyss fått syskon ?
 
 
 
 
 
 
Fast ofta är jag glad. 
 
 
 
 
 
Och galen. 
 
 
 
 
 
 
En kan ju undra vad det kommer ifrån. 
 
 
 
 
 
 
 
Silverpojken tyckte att det var färdigplockat efter en timme. 
 
 
 
 
 
 
Den lille skeptikern vaknade till liv på vägen hem. 
 
 
 
 
 
 
Väl hemma var det mörkt och dunkelt inomhus och åskan tog dessutom strömmen för en stund. 
Myyzzz!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Felicia:

Vilka underbara bilder!

2 Julia:

Underbara bilder! :)

3 Katrin:

Hejsan ! Måste bara får fråga, ljusstaken i fönstret (ljusrosa?), vart kommer den ifrån ?

Svar: Den har jag köpt på loppis så jag har ingen aning tyvärr :/
JOSEPHINE FOTO

Kommentera här: