MÅNDAGSSTUND HAR FÖRNÖJSAMHET I MUN

 
 
 
 
Solen går upp över måndagen igen precis som den gjort alla andra måndagar medan den aldrig 
förr gått upp över måndag 12 december 2016. Det bor något poetiskt i det där. Hur allt snurrar 
om och om igen medan det varje dag är unik i sin fullkomligt skönprakt. Och innanför rutorna 
startar dagen i all sitt kaos medan världen utanför är vackert frostbiten. Frosten ger såklart lite
hopp om snön. 
 
Vi startar en måndag. En måndag efter helg med kalas, paljettväst, orangeribygge, falafelmiddag, 
bubbel, chips, varma brasor, kaffe, kramar, tyll, loppis och ett försök till att carpa skiten ur julen 
mitt allt. Det är ju så märkligt det där. Hela november längtar och väntar jag på att december, den 
riktiga julmånaden, ska komma. Hur en liksom ska göra julen deluxe detta år för att det är så 
förbaskat härligt. Jag tänker på saker jag ska baka, julmarknader jag ska besöka, julkonserter,
luciatåg, pepparkakshusbyggen, pyssel och allmänt carpande av julen som ska infinna sig. 
Så kommer december och plötsligt är det julafton och en har inte hunnit med ett endaste dugg
av de där härligheterna. 
 
Nåväl. 
Det är måndag. Och jag förväntas hasta iväg och vara en supermom till två små här hemma.
Så det är väl lika bra att ge sig i kast med den uppgiften omedelbart. 
 
Ta hand om er i julefriden vänner!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Madde:

Den där SuperMum koppen är du mycket förtjänt ;) Jag sliter mitt hår med bara ett barn...haha

Svar: <3<3<3<3<3
PRALIN JOSEPHINE

Kommentera här: