SALIGHETENS LOV

 
 
Jag längtar alltid efter den här tiden. Hela året om längtar jag efter december och vill aldrig 
att det ska bli julafton. För på julafton är ju allt över. Allra finaste dagen är den 23:e december.
Då är julen maxad som mest, barnen har så mycket förväntningar i kroppen och julafton ligger
fortfarande framför oss som ett varmt täcke i maggropen.
 
 
 
 
 
Och julkalenderstunden på morgonen. Vi vill alla helst se på morgonen eftersom det är mysigast 
men vi anpassar oss lite efter hur Långe mannen jobbar. Det känns viktigast att alla är med.
Och under julkalendermånaden får man dessutom äta frukost i soffan varje dag.
 
 
 
 
 
Men ja, december är här.
Och solen gick upp och speglade sig så vackert i kristallkronanas prismor i ett i övrigt 
mörkt sovrum. Världen där utanför är krispig trots att den saknar snö och jag kan inte 
låta bli att känna mig salig. Salighetens lov vilar i december. 
 
 
 
 Men nu mina vänner. 
Nu ska vi göra fredag. Jag har klätt mig i finklänning, köpt chips och spagetti och 
ska ta med mig Silverpojken, Lilla Glader och Långe mannen till bibblan. 
 
Fredagen kan börja!
 
 
 
 

Kommentera här: