SAKER JAG GÖR

 
 
 
 * Jag sätter upp allt med häftstift. Ja tavlor också. Jag älskar häftstift och har alldeles 
för lite tålamod för att gå ut i garaget efter hammare och spik.
 
* Jag öppnar mina ostkrokar direkt när jag kommer ut från affären, inte smakar eller så, bara för
att hinna lufta dom så mycket som möjligt till seghet. 
 
* Minst en gång i veckan tänker jag att nej nu bokar jag en tid till husläkaren på riktigt för att göra
adhd-utredning på ett av mina barn men hindrar mig när jag funderar över vad diagnosen skulle 
kunna göra för honom och oss eftersom han förmodligen har för lindriga symptom för att t.ex. 
medicineras och att det kanske mest skulle vara en jobbig process för honom. 
 
* Jag använder torra mascaror som är månader gamla eftersom vanliga blöta som alla andra 
använder gör att mina ögonfransar sloknar direkt om jag böjt dom. Jag har väldigt grova 
hårstrån på hela kroppen inklusive ögonen så de är ju tunga och liksom 
 
* Jag dricker kaffe oerhört långsam. Jag hinner sällan dricka upp det innan det kallnar. 
 
* Jag älskar snabbnudlar. Ni vet de där 2-kronorsvarianterna fullproppade med glutamater 
som egentligen bara är buljong och vete. Jag äter det dock sällan och i så fall när barnen 
sover och Långe jobbar kväll så jag får sluska ifred. 
 
* Jag drömmer om att öppna ett pitoreskt och alldeles säreget cafè med loppis ute på landet.
 
* Jag ser mig själv sitta på olika drömmiga cafèn och skriva på min bok  från öppning till stängning.
 
 
 

Kommentarer:

1 Fröken Tö:

Jag kanske inte känner igen mig i allt, för mina tavlor skulle sedan länge ha gått i tusen bitar om jag använt mig av häftstifts varianten eftersom de är för tunga. Har dock testat denna metod en gång på en liten tavla, med ett trasigt resultat. Men jag kan absolut tänka mig att sitta på ett kafé från öppning till stängning och smutta på mitt kalla kaffe (för det hinner alltid kallna för mig med) och det där med att öppna ett sommarkafé ute på landet är en dröm som jag också delar. Av bilden ovan att döma så avgudar vi båda tjocksockar (aka raggsockar) och klänningar som andra kanske rynkar på näsan åt. Kanske är jag dock ensam om att samla på porslin och vara svagare än svag för småkakor? Ha en fin dag!

Svar: Okej jag ska erkänna, det kan hända att några tavlor åkt i golvet men att jag ändå fortsätter :) Långe mannen fnyser åt mig varje gång jag öppnar häftstiftburken. Alltså ja ja ja, jag kan aldrig hoppa över porslinet på loppisar. Det gååår ju liksom inte. Vips en dag har en jääättemånga människor på middag och en behöver använda just alla de där skålarna, tallrikarna och uppläggningsfaten. I`m I right?
PRALIN JOSEPHINE

Kommentera här: