SÖNDAG I SITT ESSE

 
 
 
 
Igår var det inte alls en lika grå dag som idag. Nej faktum var att vädret var strålande soligt
och jag hade köpt en ny gammal termos i samma färg som mitt ansikt som jag kände var 
tvungen att rastas bums. Så vi tog med oss alla tänkbara världens bästa fäder, en pinnbrödsdeg,
kaffe, bullar, korv och resten av klanen och åkte iväg till vår favoritsjö och gjorde en eld. 
 
 
 
 
 
 
Titta vädret bara. Nästan brottsligt att inte lufta termosarna när moder jord bjuder till på detta
viset. Om en nu gillar utomhuset såklart, det gör ju inte alla. 
 
 
 
 
 
Någon hade med sig hängmatta som han sedan gav bort. 
 
 
 
 
 
 
Sedan grillade vi för glatta livet medan vädret gick från obeskrivligt perfekt till så rövigt
kallt att vi inte ens kunde prata till slut. Så kallt att min kamera laddade ur sig direkt. 
Så då packade vi ihop och åkte hem och åt tårta och spelade kort framför brasan. 
 
 
 
Och till kvällen lät jag honom panera schnitzel till mig. Mycket rimligt. 
Det var ju ändå fars dag liksom. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: