HELGBESTYR

 
 
 
Vad har ni för er i helgen vänner? 
 

 Själv har ensamansvar för alla tre kiddos i 13 timmar x 2. Det innebär jobba jobba jobba, hundra pannkakor i minuten, håll inne bajsen till på måndag om du vill göra den ifred, glöm att du är en existerande människa o.s.v. Det innebär aldrig sitta still, bära, springa, gå, lyssna, blåsa, trösta, jaga, lyfta ner, medla, tröttna ur, putta vagn(i snön), busa, leka, tvätta o.s.v. Det betyder mer motion på en helg än vad jag får resten av månaden. 7, 4,5 och 1,5 är väldigt spridda åldrar när de är så här små. Alla tre har väldigt olika behov och jag antar att vi just nu är inne i den mest intensiva fasen i vårt småbarnsföräldraliv. Att ständigt passa, jaga, lyfta ner, plocka ur munnen på en ettåring ger tyvärr inte så mycket tid över till kvalitativt umgänge med de två "stora". Nu tillhör jag dock inte skaran av mammor som tycker det är min uppgift att leka och underhålla barnen men jag vill göra något trevligt dom varje dag. Men det positiva med de här helgerna är att en får lägga sig själv åt sidan för ett slag, lyssna på andras behov. Något jag tror alla i vår självupptagna generation både få testa på oftare.

 
 
 
 
 
Så nu ska vi gå ut och möta solnedgången med varm choklad i termos och öppna hjärtan inför 
den nya dagen. 
 
 
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
 
Nej det ska vi inte. Vi ska slåss om flingpaketet vid frukostbordet och tjafsa om att 
en behöver hundra lager kläder om en ska gå ut och leka, IDAG OCKSÅ. 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Longevity - en blogg om hälsa:

Hahaha Vet precis vad du menar. Var ensam i två år med en bebis, treåring och fyraåring. Blev liksom som semester sen när vi blev två. Det blev iofs tre ungar till sen men men...

Kommentera här: