JAG, HAN OCH KATTEN

 
 

Där han diskar. Där jag och katten står bredvid och tittar på. Där livet händer mest hela tiden. Där det alltid är överbelamrat med disk. Där vi alldeles i-landsmanérigt suckar över att det är jobbigt att plocka ur diskmaskinen. Där jag misslyckat och bränt mat och lagat lika mycket himmelskt. Där jag gömmer chips och godis för barnen. Vårt kök, det som jag egentligen aldrig tyckt så mycket om men som kommer få stanna ett tag till p.g.a fullt dugligt och jag är allergisk mot denna inredningshysteri där vi sliter ut några år gamla kök och badrum för att vi tröttnat eller suktar efter något nytt och populärt kakel. 

 
 
Jag har dock alltid älskat att diskbänken är framför ett fönster. Det är fasligt trevligt att ha en 
vacker vy när en mest gör tråkgörat i diskhon. Och förra året så målade vi även kaklet från 
terrakotta till vitt vilket också gjorde stor skillnad. Så ja jag ska fortsätta kväva den där instinkten
att vilja riva ut hela rasket tills det är mer fallfärdigt. Tills dess för vi fortsätta ändra det vi har
med små medel och bränna mat på fredagskvällarna.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så fint!! Jag håller med dig fullt kring inredninghysterin.. folk gör ju inte annat än att byta ut!!

2 Mirre:

Oh så fint

3 JohannaEwa - Foto, bloggdesign, film & TV :

Ert kök ser jättemysigt och trevligt ut tycker jag!

Kommentera här: